Friday, March 26, 2010

Kenangan

Assalamualaikum..

Sore tadi, saya membelek kembali album-album gambar keluarga saya. Selepas saya melihat gambar-gambar saya bersama keluarga pada waktu dahulu, saya sedar.. Amira is not a little girl anymore, dah besar dah (: Teringat semasa saya darjah 1, terlalu malas untuk ke sekolah.. sedar tak sedar, terlalu cepat masa berlalu. Saya juga mendapati bahawa saya seorang yang suka bergaya pada zaman kanak-kanak dahulu. Pantang bergambar, pasti pelbagai gaya dan adegan saya pamerkan di hadapan kamera, haha.. setiap kenangan yang manis itu, tidak akan luput dari ingatan saya.

Oleh itu, saya memasang keinginan untuk mengumpul kembali gambar semasa saya kecil sehingga besar bersama keluarga. Keinginan itu kuat sekali, saya mahu mengumpul gambar-gambar tersebut.. kerana bagi saya, itu adalah satu-satunya harta yang bermakna. Dengan melihat gambar-gambar tersebut, saya dapat mengimbau kembali saat-saat itu dan ketawa (: Kenangan tidak bisa dibeli, ia hanya abadi dalam diri kita. Sesungguhnya, perkara yang sudah kita lalui, hanya akan menjadi kenangan.. Selepas ini, saya akan postkan cerita atau maklumat yang lebih menarik untuk dikongsi bersama dari semasa ke semasa, InsyaAllah (=

No comments:

Post a Comment